Cleaning winkel & kantoor

Kantoren schoonmaken

Hoewel ieder bedrijf zijn eigen schoonmaakbehoefte heeft zijn er een  aantal standaard taken die behoren tot het schoonhouden van een  kantoorruimte.
De taken die van toepassing zijn op de kantoorschoonmaak  zijn o.a.:
schoonmaken en luchten van bureaus,
schoonmaken van het sanitair,
wassen van ramen,
kuisen en desinfecteren van de verschillende werkplekken,
afvalzakken in werkruimtes en kantines verwisselen opruimen van oud papier,
stofzuigen, poetsen en in de was zetten van vloeren.



    Het belang van kantoorschoonmaak

    Bij openbare gebouwen kan de nadruk nog wel eens liggen op de tijd.
    Alles moet zo snel mogelijk schoongemaakt worden om de kosten zoveel  mogelijk te kunnen beperken.
    Voor bedrijven speelt er een ander belang.

    Hoewel een bedrijf ook altijd de kosten van schoonmaak binnen de perken  zal willen houden,
    is de uitstraling van het kantoorpand van het bedrijf  ook belangrijk.

    Als een gebouw er schoon en netjes uitziet zal dit op  prijs gesteld worden door de werknemers,
    de klanten en overige relaties  van het bedrijf.
    Voor een bedrijf is het dus van belang om het terrein  rondom het kantoor netjes op orde te hebben.
    Ook een schone en goed  onderhouden gevel en schone ramen zijn van belang,
    vooral voor een goede  eerste indruk.

    Daarnaast is het voor bezoekers van uw bedrijf aangenaam  om te worden ontvangen in een schoon en verzorgd gebouw.
    Winkelcentra's schoonmaken

    Hoewel ieder bedrijf zijn eigen schoonmaakbehoefte heeft zijn er een  aantal standaard taken die behoren tot het schoonhouden van een  kantoorruimte.
    De taken die van toepassing zijn op de kantoorschoonmaak  zijn o.a.:
    schoonmaken en luchten van bureaus,schoonmaken van het sanitair,
    wassen van ramen,kuisen en desinfecteren van de verschillende werkplekken,
    afvalzakken in werkruimtes en kantines verwisselen,opruimen van oud papier,
    stofzuigen, poetsen en in de was zetten van vloeren.


      Het belang van een winkel

      Bij openbare gebouwen is de nadruk nog wel eens de tijd .
      Alles moet zo snel mogelijk schoongemaakt worden om de kosten zoveel  mogelijk te kunnen beperken.

      Hoewel een winkel ook altijd de kosten van schoonmaak binnen de perken  zal willen houden, is de uitstraling van het winkelcentra ook belangrijk.
      Als een gebouw er schoon en netjes uitziet zal dit op  prijs gesteld worden door de werknemers, de klanten en overige relaties  van de winkel.
      Voor een bedrijf is het dus van belang om het terrein  rondom het kantoor netjes op orde te hebben.
      Ook een schone en goed  onderhouden gevel en schone ramen zijn van belang, vooral voor een goede  eerste indruk.
      Daarnaast is het voor bezoekers van uw winkel aangenaam  om te worden ontvangen in een schoon en verzorgd gebouw.




      Dagschoonmaak of schoonmaak buiten winkel uren?

      Vroeger werd de schoonmaak in kantoorpanden vaak buiten kantooruren  gedaan, zodat het personeel en bezoekers geen last hadden van de  werkzaamheden.
      Tegenwoordig wordt er echter ook vaak gekozen voor  schoonmaak overdag.
      Als bedrijf geeft u uw bezoekers hiermee de indruk  dat de schoonmaak binnen uw kantoorpand goed verzorgd wordt.
      Daarnaast  biedt het u en uw werknemers de gelegenheid om overleg te plegen met de  schoonmakers en zodoende de schoonmaaktaken af te stemmen op de behoefte  die er op dat moment is.
      In overleg kunnen er dan afspraken gemaakt  worden over de taken die in meerdere of mindere mate prioriteit hebben.